شيلد چيست و چه مزايايي دارد؟
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

شيلد محافظ صورت

اين روزها همگي درگير مشکلات ناشي از ويروس کرونا و اخبار پيرامون آن هستيم. به طور قطع به يقين بهترين راه مبارزه با اين ويروس، ماندن در خانه و قطع زنجيره انتقال است. حال اگر مجبور به خروج از خانه بشويم شرايط چگونه است؟شيلد چيست؟ چگونه مي توان احتمال آلوده شدن به اين ويروس خطرناک را به حداقل رساند؟ استفاده از چه لوازمي ما را در انجام هر چه بهتر اين امر کمک مي کند؟امروزه استفاده از ماسک و همراه داشتن ژل ضد عفوني کننده در حال حاضر در سطح جامعه جا افتاده است. اما با گذشت زمان و انجام تحقيقات هر چه بيشتر درباره اين بيماري و ويروس، دانشمندان دريافتند که اين ويروس از راه هاي ديگري نيز وارد بدن مي شود که يکي از اين راه ها چشم مي باشد.

 

ما مي دانيم که ماسک صورت پارچه اي پنبه اي دو لايه معمولي بهترين انتخاب براي جلوگيري از شيوع COVID-19 است. اما برخي از کودکان ممکن است براي حفظ سر جاي خود مشکل داشته باشند. محافظ صورت مي تواند يک لايه محافظتي اضافه شده باشد ، اما به تنهايي گزينه مناسبي براي ماسک صورت نيست. قرار است اين لباس ها در محيط هاي پزشکي پوشيده شوند و از صورت و چشم پزشکان و پرستاران در برابر تماس با مايعات بدن محافظت کنند.

 

شيلد محافظ صورت

 

دکتر مونيکا گاندي ، رئيس بخش همکار بخش اچ آي وي ، بيماري هاي عفوني و پزشکي جهاني در بيمارستان عمومي UCSF / سانفرانسيسکو مي گويد: «[محافظ هاي صورت] به هيچ وجه جايگزين ماسک ها نمي شوند. "از آنجا که آنها دهانه هاي جانبي دارند ، شما مي توانيد ديگران را در معرض نفس کشيدن قرار دهيد. شواهد بسيار کمي وجود دارد که آنها را در انتقال کمک مي کند. مکانهاي اصلي خروج ويروسهاي تنفسي از بدن بيني و دهان و مکانهايي است که مي خواهيد آنها را بپوشانيد. 

 

آيا ماسک صورت شفافي وجود دارد؟

مشابه ماسک هاي پنبه اي ، ماسک هاي شفاف سدي ايجاد مي کنند که مي تواند به جلوگيري از شيوع ويروس کرونا کمک کند. طبق گفته کارشناسان پزشکي Shop TODAY که مصاحبه کرده است ، پلاستيک استفاده شده براي ايجاد پنجره شفاف در اين ماسک ها يک ماده کاملاً جامد است.

 

مزاياي شيلد هاي مخصوص کودکان

پس از همه گيري ويروس کرونا و وارد شدن اين ويروس به سراسر دنيا، خيلي از اماکن عمومي از جمله مدارس تعطيل شدند. با گذشت زمان و ادامه دار شدن خانه نشيني مردم، کودکان آسيب هاي جدي تري نسبت به ديگر افراد جامعه ديدند. کم شدن ارتباط فيزيکي و بازي هاي کودکان با همسالان خود، اين موضوع می تواند به ايجاد آسيب هاي جدي در کودکان نسبت به ديگر افراد جامعه شد.

 

اما با رعايت پروتکل هاي هاي بهداشتي و بهره مندي از برخي اقلام مانند ماسک، شيلد کودکان و… مي توان اين ارتباط را در چارچوبي مشخص به حالت اول برگرداند. 





:: برچسب‌ها: پروتکل هاي هاي بهداشتي , شيلد کودکان , جلوگيري از شيوع COVID-19 , ماسک هاي شفاف ,
:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: